Warsztaty sensoryczne

Stymulowanie rozwoju dzieci uaktywniając ich zmysł wzroku, słuchu, dotyku oraz zmysł równowagi

O warsztacie

Wiek: 1-3
Aktywność: Twórcze myślenie,rozwój empatii
Liczba miejsc: 10
Typ kursu: Zajęcia grupowe
Cena: 11 zł

Dlaczego skorzystać?

Metoda stymulacji polisensorycznej wg pór roku polega na pobudzaniu wszystkich zmysłów dziecka za pomocą symboli podstawowych mających swoje źródło w przyrodzie. Zalicza się do nich: barwę, zapach, smak, żywioł oraz wrażenia dotykowe (również termiczne).
Głównymi celami metody są: stymulacja wielozmysłowa, dostarczanie miłych wrażeń, odkrywanie świata w trakcie miłego spotkania. Dzięki wprowadzeniu rytualizacji czynności w trakcie zajęć budowana jest atmosfera życzliwości, zaufania i bezpieczeństwa. Dodatkowo ćwiczona jest komunikacja werbalna i niewerbalna.
Każda pora roku ma przyporządkowane różne symbole związane z pobudzaniem zmysłów:
1. JESIEŃ:
–> żywioł: powietrze
–> kolor: żółty, brązowy
–> zapach: lawendowy
–> smak: miód
–> instrument: dzwonki rurowe
–> rekwizyty: liście, kasztany, chustki,  szarfy, wstążki itp.
2. ZIMA
–> żywioł: woda
–> kolor: biały, niebieski
–> zapach: miętowy
–> smak: miętowe cukierki/herbata
–> instrument: trójkąt, dzwoneczki
–> rekwizyty: lód, chustki, wata
3. WIOSNA
–> żywioł: ziemia
–> kolor: zielony
–> zapach: cytrynowy
–> smak: cytryna z cukrem
–> instrument: bęben
–> rekwizyty: zielone chusty, rzeżucha, kwiatki
4. LATO
–> żywioł: ogień
–> kolor: czerwony, pomarańczowy
–> zapach: różany
–> smak: konfitura wiśniowa
–> instrument: gong
–> rekwizyty: chustki, wstążki, piasek itp.
PROWADZĄCA: PAULINA KOZŁOWSKA
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i stale poszerząca swoje kompetencje w tym zakresie. Do jej zainteresowań należą: terapia pedagogiczna oraz animacja czasu wolnego. Ukończyła kursy z zakresu Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Animacji Zabaw dla Dzieci oraz Pierwszej Pomocy Przedmedycznej. Najważniejsze jest dla niej dobro i uśmiech dziecka.

Metoda Dobrego Startu jest metodą polisensorycznego wspomagania rozwoju psychomotorycznego dziecka – funkcji poznawczych, ruchowych, integracji percepcyjno-motorycznej. Znajduje swoje zastosowanie podczas przygotowywania dziecka do nauki pisania i czytania, a także w terapii i zapobieganiu dysleksji. Nauce towarzyszy wiele piosenek i wierszyków, dzięki czemu dziecko łatwiej zapamiętuje i utrwala dany znak graficzny. Nauka połączona z zabawą – czego chcieć więcej?

Dziecko rozwija się bardzo szybko a różnica kilku miesięcy to ogromny „skok” w rozumieniu, myśleniu i odbieraniu rzeczywistości. Każde dziecko rozwija się jednak indywidualnie. Najważniejsze aby miało zdrowe bodźce do odkrywania samego siebie i otaczającego świata. Dostosowane zabawy do wieku maluszka kształtują jego wzrok, słuch, mowę, a przy tym myślenie operacyjne, kreatywność, wyobraźnię i pamięć fotograficzną. Ruch rozwija jego inteligencję a przebywanie w grupie umiejętności komunikacyjne i społeczne. Warsztaty zapewniają wszystkie te elementy i stanowią bezpieczne środowisko fascynujących odkryć i przeżyć.

Co się będzie działo

Radość
Uczenie
Zabawa
Kreatywność

W zakresie naszej pracy proponujemy zajęcia arteterapeutyczne, stymulację polisensoryczną (wielozmysłowa), integracja sensoryczna (SI), elementy metody pracy M. Montessori, Ruch Rozwijający W. Sherborne oraz oczywiście zabawy paluszkowe i masażyki  oraz ćwiczenia relaksacyjne.

Plan warsztatów

Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!
Nie występuje!

Zajęcia odbywają się w ciągu tygodnia lub w weekendy. Dostosowane są do grupy wiekowej i mają na celu wzmocnienie rozwoju i zainteresowań dziecka. Zajęcia prowadzone są przez animatorów i profesjonalistów z danego zakresu, którzy posiadają przygotowanie zawodowe do pracy z dziećmi. Zapraszamy rodziców na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem. Dla rodziców zapracowanych posiadamy w sali obok miejsce do pracy z dobrą kawą 🙂